דילוג לתוכן ראשי

קורסים

  • ניהול המוצר (40218)
  • תקציר הקורס:

    תקציר:

    התפקיד של מנהל מוצר בתעשיה הוא אחד הנחשבים והנחשקים ביותר, בארץ ובעולם. במחקר שפורסם על ידי לינקדאין,

    הרשת החברתית המקצועית הגדולה בעולם, דורגו מקצועות ה product manager and product owner במקומות גבוהיםברשימת 15 המקצועות המבוקשים ביותר, והוצגו נתונים המעידים על עליה בביקוש לתפקיד של 30% בשנה האחרונה.

    מה היא ההילה האופפת את המקצוע, מה בדיוק עושה מנהל מוצר, ואיך הופכים לכזה?

    סטודנטים להנדסת תעשיה וניהול רוכשים בהכשרתם כלים ומיומנויות המהווים בסיס הכרחי לתפקידו של מנהל המוצר,כגון חשיבה אנליטית ושיטתית, ניהול תהליכים, קומוניקציה, ארגון ושיטות, יסודות בשיווק, יסודות בתכנות ובניתוח מערכות,וראיה מערכתית. כלים אלו מהווים בסיס איתן להצלחה בתפקיד הזה, אולם אינם מספיקים.

    בקורס אקדמי מקיף ביותר ילמדו הסטודנטים את סודות המקצוע -

    למה כולם רוצים להיות מנהלי מוצר, מה תפקידו של מנהל המוצר בארגון ומדוע הוא חשוב כל כך, מהם הכישורים הנדרשים,

     עם אילו כלים עובדים מנהלי מוצר, מה ההבדל בין מנהל מוצר בפיתוח למנהל מוצר בשיווק, כיצד מתכננים מוצר,

    כיצד מאפיינים אותו, כיצד מעצבים אותו, עם אילו מחלקות בארגון צריך לעבוד כדי ליצור אותו. מהו מחקר מתחרים, מהו מחקר משתמשים, מה הם KPI, ומה הוא MVP.

    מה הם תרחישי שימוש, מה היא פרסונה, ומה הוא "מסע משתמש". מתי בכלל נכנסים המשתמשים לתמונה?

    איך גורמים למוצר להיות ויראלי?

    למה צריך Prototype ומה הם Wireframes?

    מה הוא מוצר B2B ומה הוא מוצר B2C. האם זה משפיע על תפקידו של מנהל המוצר?

    מה האתגרים של מנהל מוצר תוכנה, ומה האתגרים של מנהל מוצר חומרה - האם הם זהים?

    האם מנהל מוצר יכול להיות מנהל מוצר בכל חברה? האם מנהל מוצר בתחום האבטחה יכול להיות

    מנהל מוצר של מוצר רפואי, או מוצר שהוא פלטפורמת אופטימיזציה לפרסום?

    עם אלו אתגרים מתמודד מנהל מוצר בשלבי החיים השונים של המוצר שלו,

     ואיך זה קשור ל product market fit ול - growth hacking?

    איך גורמים למוצר להצליח עוד יותר, איך מתרחבים לשווקים חדשים?

    איך יודעים אם המוצר שלי מצליח? למה מוצרים נכשלים והאם אפשר למנוע זאת?

    איך אורזים, איך מתמחרים, איך משווקים, ואיך גורמים לכל זה לקרות מהר מספיק לפני המתחרים?

    למה מנהל מוצר צריך להיות גם מתודולוגי וגם יצירתי, גם עורך דין וגם איש מכירות,

    גם פסיכולוג וגם בעל השפעה ללא סמכות? והאם זה בכלל אפשרי?

    בקורס נענה על כל השאלות הללו ועל עוד רבות אחרות.

    בקורס ילמדו הסטודנטים באופן מקיף ומתודולוגי מה הם השלבים באפיון ובניית מוצר: ייזום, בניית אסטרטגיה,

    הגדרת השוק, מחקר שוק, ולידציה, מחקר משתמשים, איפיון, עיצוב, תיעדוף, שיטות ניהול פיתוח,

    בדיקות שמישות לפני ואחרי השקה, אסטרטגיית השקה, מדידה, שיפור, ניהול חיים בשוק, עד סיום חיי המוצר.

    בוגרי הקורס יקבלו כלים מקיפים הן מבחינת התאוריה והם מבחינת ההתנסות המעשית לתפקיד מנהל מוצר בארגון.

    העבודות בקורס ישלימו תיק ניתוח אפיון ומדידת מוצר שלם שיוכל להיות מוצג כתיק עבודה בראיונות לתפקיד ניהול מוצר.
  • ניהול המוצר (63502)
  • תקציר הקורס:

    תקציר:

    התפקיד של מנהל מוצר בתעשיה הוא אחד הנחשבים והנחשקים ביותר, בארץ ובעולם.

    במחקר שפורסם על ידי לינקדאין, הרשת החברתית המקצועית הגדולה בעולם, דורגו מקצועות ה product manager and product owner

     במקומות גבוהים ברשימת 15 המקצועות המבוקשים ביותר, והוצגו נתונים המעידים על עליה בביקוש לתפקיד של 30% בשנה האחרונה.

    מה היא ההילה האופפת את המקצוע, מה בדיוק עושה מנהל מוצר, ואיך הופכים לכזה?

    סטודנטים להנדסת תעשיה וניהול רוכשים בהכשרתם כלים ומיומנויות המהווים בסיס הכרחי לתפקידו של מנהל המוצר, כגון חשיבה אנליטית ושיטתית, ניהול תהליכים, קומוניקציה, ארגון ושיטות, יסודות בשיווק, יסודות בתכנות ובניתוח מערכות, וראיה מערכתית. כלים אלו מהווים בסיס איתן להצלחה בתפקיד הזה, אולם אינם מספיקים.

    בקורס ילמדו הסטודנטים באופן מקיף ומתודולוגי מה הם השלבים באפיון ובניית מוצר: ייזום, בניית אסטרטגיה מוצרית, הגדרת השוק, ולידציה באמצעות פרסונות, מחקר שוק ומחקר משתמשים, איפיון, כתיבת סיפורי שימוש, אפיון ממשקים, תיעדוף, בניית רודמאפ, שיטות ניהול פיתוח, ולידציה לפני השקה, אסטרטגיית השקה, מדידה, שיפור, ניהול חיים בשוק, עד סיום חיי המוצר.

    בנוסף להרצאות הפרונטליות, יתבקשו הסטודנטים להשתמש במיומנויות והכלים הנלמדים לתירגול מעשי. העבודה בקבוצות תאפשר סיעור מוחות והפריה הדדית, תוך התמודדות עם מצבים הדומים ל״עולם האמיתי״ בו נדרשים מנהלי מוצר לחקור ולשכנע, לבחור ולהכריע, להגדיר ולעצב, לראיין לקוחות פוטנציאלים וקיימים, לאסוף נתונים ולנתח אותם לצורך קבלת החלטות.

    התרגילים ייבנו בשלבים זה על זה, כאשר כל נושא שילמד יוסיף נדבך מעשי לתיק אפיון מוצר שייבחר וייבנה על ידי הסטודנט.

    הרצאות האורח שנבחרו בקפידה יפגישו את הסטודנטים עם מומחים מהתעשיה שיעמיקו בנושאים דיסיפלינריים.