קורסים
- סמינר במערכות מידע ותעשייה חכמה (40001) תקציר הקורס:
- מבוא למערכות מידע (40006) תקציר הקורס:
- ניהול פרויקטים (40108) תקציר הקורס:
- תכנון מערכות ניתוח וקבלת החלטות בארגון (40211) תקציר הקורס:
- ניהול פרויקטים ומערכת (66007) תקציר הקורס:
- תכנון וניהול חוויית לקוח בעידן הדיגיטלי (66216) תקציר הקורס:
תקציר:
במסגרת הסמינר יבחר כל סטודנט נושא בתחום מערכות מידע ותעשיה חכמה מתוך מבחר אפשרויות נרחב בתחום. בכל מפגש יציג אחד הסטודנטים (או יותר) את הנושא שבחר תוך שימוש בסקירת ספרות אקדמית, בהתאם להנחיות שיינתנו בתחילת הסמסטר, בחלק השני ינהל הסטודנט דיון בשאלות פתוחות הקשורות לנושא הנחקר. במהלך הקורס נדרשים הסטודנטים לנהל יומן מחקר, הכולל התייחסות הרצאה- תוכן, הבנה, תהליך ודיון סיכום מסודר של הסמינרים האחרים, סקירת הקשר לסמינר שלו ומתן הערכה, על בסיס מחוון מסודר. בסוף הסמסטר יגיש כל סטודנט את יומן ההרצאות, תוך הוספת פרקי מבוא וסיכום. פרק המבוא יתייחס לכלל הסמינר ויציג את מגוון ההרצאות שהועברו. פרק הסיכום יכלול בנקודות את סקירת נושאי ההרצאות.תקציר:
הקורס מקנה לסטודנטים הבנה של הקשר בין מערכות המידע וביצועי הארגון. במסגרת הקורס, ילמדו הסטודנטים את מטרות הארגון בשימוש במערכות המידע, הסביבות השונות בהן פועלת מערכת המידע, טכנולוגיות המחשוב, השגת מצוינות תפעולית בארגון תוך ניצול מערכות המידע, פיתוח מוצרים ושירותים חדשים בארגון, פיתוח קשרי הלקוחות וספקי הארגון באמצעות טכנולוגיות המידע, שיפור בתהליכי קבלת החלטות בארגון והשגת יתרונות תחרותיים. הקורס כולל דוגמאות ואירועים של ארגונים והשימוש במערכים וכלים אלו. מתכונת הלימודים כוללת הרצאות פרונטליות וכן הצגת דוגמאות מעולם המחשוב. במסגרת הקורס ידרשו הסטודנטים לקרוא פרקים ומאמרים רלוונטיים שיציגו אירועי אמת של ארגונים. בנוסף, הסטודנטים יידרשו להגיש במהלך הקורס מטלת תרגול. הגשת המטלה תבוצע במודל ולא במיילים. מטלה שתוגש באיחור או במיילים לא תיבדק. כל מפגש יימשך 2 שעות ויינתן כהרצאה פרונטאלית. מעבר להרצאות תהיה עוד שעת תרגול שבועית במסגרת יתרגלו הסטודנטים את השימוש בכלים. במפגשים תינתן הרצאה הכוללת את חומר הקריאה בספר הקורס וכן הצגה וניתוח דוגמאות המאמרים או האירועים שנקראו ע"י הסטודנטים לקראת המפגש. |
תקציר:
ניהול הפרויקט הינו משימה מורכבת, הדורשת שימוש בכלים מתוחכמים וממוסדים, וכוללת היבטים של תכנון תכולות, איכות לוחות זמנים, הקצאת משאבים, ועלויות. רוב הארגונים מודעים כיום לעובדה שעיקר הפעילות השוטפת שלהם וכפועל יוצא ממשאביהם מושקעים בפרויקטים. לאור זאת ברור כי הצלחת הארגונים תלויה, במידה רבה, בניהולם הנכון של אותם פרויקטים. על בסיס מודעות זו הפך תחום ניהול הפרויקטים לתחום דינמי, המתפתח ונותן מענה לדרישות השוק, באמצעות כלים, שיטות, תחומי ידע ומתודולוגיות שפותחו לשם כך. בשנים האחרונות אנו עדים לפיתוח תקינה בינלאומית לתחום ניהול הפרויקטים, שאומצו על ידי ארגונים רבים, ואשר מחייבים לנהל פרויקטים במתכונת מובנית המשתמשת בידע ממוסד הקיים בתחום, ובכלים ושיטות מתוחכמים בעלי יתרון מוכח להשגת הצלחה. יחד עם התקינה פותחו כלים רבים לתמיכה במנהלים וסיוע לקבלת החלטות טובות ונכונות שישפרו את ביצועי הארגונים השונים. קורס ניהול הפרויקטים נועד להקנות למנהלים ידע במיומנויות ניהול פרויקטים, שיסייעו למנהל הפרויקט במילוי תפקידו. הקורס יתמקד בהיכרות בסיסית עם מושגים מעולם ניהול הפרויקטים, תכנון פעילות הפרויקט, כלי ניהול פרויקטים ושיטות מעקב ובקרת פרויקטים ובמסגרת הלימוד יוצגו ויודגמו גישות, שיטות וטכניקות שתסייענה למנהל הפרויקט לנהל את מכלול התהליכים לביצוע מוצלח של פרויקט. |
תקציר:
הקורס מקנה לסטודנטים הבנה של תהליך תכנון ובנייה של מערכות תומכות החלטה בארגונים השונים, בדגש על מערכות רפואיות. מערכת תומכת החלטה (DSSG – Decision Support System Group) מהוות מערכות מרכזיות במסגרת תהליכי קבלת ההחלטות בכל הרמות בארגון. המערכות מסייעות למשתמשים לנתח מידע ולקבל החלטות מושכלות המבוססות על מגוון נתונים, מידע ותהליכים בארגון. לעיתים קרובות מערכות המידע הקיימות בארגון, כמו מערכות עיבוד טרנזקציות או מערכת מידע ניהולית, לא יוצרת את סוג הדיווח שמנהל צריך על מנת לקבל את ההחלטה המתאימה. תהליכי ניתוח וקבלת ההחלטות יכולות להתבסס על מערכות מידע ונתונים סטאטיים (DSS – Decision Support System) או להתבסס על נתוני זמם אמת בתהליכים השונים ואז הן נקראות מערכות עיבוד אנליטי מקוון (OLAP – On-Line Analytical Processing). כל מערכת תומכת החלטה משתמשת בנתונים ממקורות פנימיים וחיצוניים. מקורות נתונים פנימיים עשויים לכלול הזמנות מכירה, תוצאות תכנון דרישות חומרים, רישומי טורי או נתונים פיננסיים מניתוח חשבונאי ופיננסי. נתונים ממקורות חיצוניים עשויים לכלול שיעורי ריבית, מגמות אוכלוסייה, עלויות בנייה חדשות של דיור, או תמחור חומרי גלם. חלק ממערכות התמיכה בהחלטות כוללות שפות שאילתות משלהם, ניתוחים סטטיסטיים, גיליונות אלקטרוניים וגרפיקה המסייעים למשתמשים לאחזר נתונים ולנתח את התוצאות. יש גם לאפשר למנהלים ליצור מודל של הגורמים המשפיעים על החלטה. ייתכן שמנהל מוצר יחליט על מחיר עבור מוצר חדש. מודל פשוט למציאת המחיר הטוב ביותר יכלול גורמים לנפח המכירות הצפוי ברמות מחירים שונות. המודל מאפשר למשתמש לשאול מה- if שאלות ולהציג את התוצאות הצפויות. הקורס יציג את השיטות השונות לקבלת ההמלצות מהמערכת, ארכיטקטורה של מערכות תומכות ההחלטה השונות, פיתוח מערכת תומכת החלטה, באמצעות שימוש בכלי בנייה מותאם ואינטגרצייה של מערכות תומכות החלטה. מתכונת הלימודים כוללת הרצאות פרונטליות וכן הצגת דוגמאות אמת מעולם המחשוב. לפני המפגשים הסטודנטים נדרשים לקרוא מאמרים ומידע נוסף שישמש אותם במסגרת הקורס. |
תקציר:
בעידן הטכנולוגי הנוכחי תהליכי ניהול מערכות ופרויקטים מקצועי מהווים את מנוף הצמיחה המרכזי של ארגונים שונים. מהנדסים ומנהלים אחרים בארגו נדרשים ליזום ולקדם רעיונות חדשים, תוך מתן דגש לניתוח הצורך של הלקוחות השונים – פנימיים וחיצוניים. מנהלי פרויקטים ואנשי מקצוע אחרים נדרשים לפתח מיומנויות ניהול רכות, יזמות וזאת בנוסף לשליטה בכלי בקרה ומעקב על הפרויקטים השונים. במסגרת הקורס נציג נושאים מתקדמים בניהול יזמות ופרויקטים ובינהם: חדשנות פנים ארגונית, מנהיגות, ניהול שינויים, איכות, ניהול בעלי עניין, תקשורת בפרויקט, מיקור חוץ, ניהול חוזה הפרויקט, מודלי פיתוח, פוליטיקה ארגונית, ניהול פורטפוליו ועוד. |
תקציר:
תכנית הקורס נועדה להקנות הכרות עם עולם הטרנספורמציה הדיגיטלית ועם הכלים המאפשרים אותה בארגונים, בדגש על חווית הלקוח בעידן זה. בכדי להתקיים בעולם המשתנה, נדרשים ארגונים למעבר של שינויים בתהליכים העסקיים בדגש על שינוי תוך הישענות על כלים דיגיטליים. הסטודנטים ילמדו להכיר בקורס כלים לניהול ושיפור חווית הלקוח תוך מבט על שימוש נכון בהם כך שיתמכו בשינוי אותו ארגונים רוצים להוביל ובדרכי המדידה לאורך זמן, בכדי להבטיח הצלחה. חווית לקוח חיובית הופכת לגורם מבדל בין עסקים, ולזו שיכולה להבטיח את שביעות הרצון של הלקוח עד כדי שיהפוך לממליץ. פעמים רבות, המעבר לעולם דיגיטלי יותר, משולב חווית לקוח מיטבית טומן יתרונות לארגונים גם בהיבטים של יעילות תפעולית . הגדרה של מדדים נכונים , ושילוב יכולות המדידה לאורך הפרויקטים , יובילו לשינוי אותו ארגונים רוצים להשיג. |