דילוג לתוכן ראשי

קורסים

  • סמינר במערכות מידע ותעשייה חכמה (40001)
  • תקציר הקורס:

    תקציר:

    במסגרת הסמינר יבחר כל סטודנט נושא בתחום מערכות מידע ותעשיה חכמה מתוך מבחר אפשרויות נרחב בתחום. בכל מפגש יציג אחד הסטודנטים (או יותר) את הנושא שבחר תוך שימוש בסקירת ספרות אקדמית, בהתאם להנחיות שיינתנו בתחילת הסמסטר, בחלק השני ינהל הסטודנט דיון בשאלות פתוחות הקשורות לנושא הנחקר. במהלך הקורס נדרשים הסטודנטים לנהל יומן מחקר, הכולל התייחסות הרצאה- תוכן, הבנה, תהליך ודיון סיכום מסודר של הסמינרים האחרים, סקירת הקשר לסמינר שלו ומתן הערכה, על בסיס מחוון מסודר. בסוף הסמסטר יגיש כל סטודנט את יומן ההרצאות, תוך הוספת פרקי מבוא וסיכום. פרק המבוא יתייחס לכלל הסמינר ויציג את מגוון ההרצאות שהועברו. פרק הסיכום יכלול בנקודות את סקירת נושאי ההרצאות.
  • ארגונים בעידן הדיגיטלי (40008)
  • תקציר הקורס:

    תקציר:

    הקורס מורכב מהרצאות בהן יוצגו היבטים תיאורטיים ויישומיים באמצעות ניתוח אירועים, מאמרים, סרטים וסימולציות. חלק ניכר מהלימוד מתבסס על דיונים ולכן נדרשת השתתפות פעילה של הסטודנטים.
  • מבוא לעיבוד נתונים (40009)
  • תקציר הקורס:

    תקציר:

    בקורס יוצגו עקרונות ויסודות תוכנת הEXCEL , הכרה עם התוכנה, פונקציות בסיסיות ומתקדמות, כלי עזר לניתוח נתונים. הקורס יכלול הסבר ותרגול משותף בכתה עד לשליטה של הסטודנטים בפונקציות וביכולות השונות .
  • ניהול פרויקטים (40108)
  • תקציר הקורס:

    תקציר:

    ניהול הפרויקט הינו משימה מורכבת, הדורשת שימוש בכלים מתוחכמים וממוסדים, וכוללת היבטים של תכנון תכולות, איכות לוחות זמנים, הקצאת משאבים, ועלויות.

    רוב הארגונים מודעים כיום לעובדה שעיקר הפעילות השוטפת שלהם וכפועל יוצא ממשאביהם מושקעים בפרויקטים. לאור זאת ברור כי הצלחת הארגונים תלויה, במידה רבה, בניהולם הנכון של אותם פרויקטים. על בסיס מודעות זו הפך תחום ניהול הפרויקטים לתחום דינמי, המתפתח ונותן מענה לדרישות השוק, באמצעות כלים, שיטות, תחומי ידע ומתודולוגיות שפותחו לשם כך.

    בשנים האחרונות אנו עדים לפיתוח תקינה בינלאומית לתחום ניהול הפרויקטים, שאומצו על ידי ארגונים רבים, ואשר מחייבים לנהל פרויקטים במתכונת מובנית המשתמשת בידע ממוסד הקיים בתחום, ובכלים ושיטות מתוחכמים בעלי יתרון מוכח להשגת הצלחה. יחד עם התקינה פותחו כלים רבים לתמיכה במנהלים וסיוע לקבלת החלטות טובות ונכונות שישפרו את ביצועי הארגונים השונים.

    קורס ניהול הפרויקטים נועד להקנות למנהלים ידע במיומנויות ניהול פרויקטים, שיסייעו למנהל הפרויקט במילוי תפקידו. הקורס יתמקד בהיכרות בסיסית עם מושגים מעולם ניהול הפרויקטים, תכנון פעילות הפרויקט, כלי ניהול פרויקטים ושיטות מעקב ובקרת פרויקטים ובמסגרת הלימוד יוצגו ויודגמו גישות, שיטות וטכניקות שתסייענה למנהל הפרויקט לנהל את מכלול התהליכים לביצוע מוצלח של פרויקט.

    הקורס מבוסס על ה- PMBOK, המתודולוגיה של הארגון הבינלאומי לניהול פרויקטים (PMI), הקורס כולל הרצאה פרונטלית ותרגול
  • ניתוח ותכנון מערכות מידע (40138)
  • תקציר הקורס:

    תקציר:

    ניתוח, עיצוב ופיתוח מערכות מידע הינו חלק אינטגרלי מעולם הנדסת תעשיה וניהול. הקורס מספק את היסודות הנדרשים להבנה ויישום תהליכי ניתוח, עיצוב ופיתוח מערכות מידע (Information Systems). בחלקו הראשון של הקורס (מפגשים 1-2) נעסוק במודלים על פי הם מנתחים, מעצבים ומפתחים מערכות מידע. מעבר לסקירת המודלים, השאלה העיקרית בה נעסוק הינה בחירת המודל המתאים בהתאם לשיקולי זמן ועלות של פרויקט פיתוח מערכת המידע. בחלקו השני של הקורס (מפגשים 3-9) נעסוק בכלים היסודיים המשמשים לתיאור פונקציונאלי של מערכת המידע על ידי תרשימי DFD (Data Flow Diagram), טרנסאקציות, תרגום של תרשים ERD (Entities Relationship Diagram) לתרשים UML (Unified Modeling Language) ודיאגרמת מצבים (State Machine Diagram). חלק זה ילווה בעקרונות מעולם פיתוח תוכנה מונחה עצמים על מנת לאפשר גמישות ויעילות של מערכת המידע לפיתוחים עתידיים לאחר הקמתה. בחלקו השלישי של הקורס (מפגשים 10-11) נדון בארכיטקטורת שרת-לקוח ובשיקולים השונים לבחירת מערכת מידע ריכוזית מול מערכת מידע ביזורית. בחלקו הרביעי של הקורס (מפגשים 12-13), נפתח חלקים עיקריים ממערכת המידע על בסיס עקרונות מעולם פיתוח התוכנה מונחה עצמים. בנוסף, נדון על נושאים עדכניים נוספים בעולם מערכות המידע: A / B Testing, User Interface, User Experience.
  • מערכות ניהול קשרי ל (40222)
  • תקציר הקורס:

    תקציר:

    בקורס נכיר את תפיסת ניהול הקשר עם הלקוחות - עבר והווה .

     נכיר את הטכנולוגיות המאפשרות מימוש תפיסת CRM– במאמץ הארגוני למכור ולנצח בתחרות העזה על לקוחות העתיד.

    דגש מיוחד יושם על הקשר עם הלקוחות במעגל של לקוח פוטנציאלי , מתן שירות ללקוחות ועד ללקוח ממליץ

    מערכות לניהול קשרי לקוחות יילמדו לעומק לגבי רכיביהן, מקומן בארגון, תפקידן התפעולי והאסטרטגי, תמיכתן בהתפתחות הארגון ושיפור כושרו התחרותי.
  • ניהול פרויקטים ומערכת (66007)
  • תקציר הקורס:

    תקציר:

    בעידן הטכנולוגי הנוכחי תהליכי ניהול מערכות ופרויקטים מקצועי מהווים את מנוף הצמיחה המרכזי של ארגונים שונים. מהנדסים ומנהלים אחרים בארגו נדרשים ליזום ולקדם רעיונות חדשים, תוך מתן דגש לניתוח הצורך של הלקוחות השונים – פנימיים וחיצוניים. מנהלי פרויקטים ואנשי מקצוע אחרים נדרשים לפתח מיומנויות ניהול רכות, יזמות וזאת בנוסף לשליטה בכלי בקרה ומעקב על הפרויקטים השונים.

    במסגרת הקורס נציג נושאים מתקדמים בניהול יזמות ופרויקטים ובינהם: חדשנות פנים ארגונית, מנהיגות, ניהול שינויים, איכות, ניהול בעלי עניין, תקשורת בפרויקט, מיקור חוץ, ניהול חוזה הפרויקט, מודלי פיתוח, פוליטיקה ארגונית, ניהול פורטפוליו ועוד.

    במסגרת הקורס יגישו הסטודנטים פרויקט גמר צוותי שישקף את הנושאים המתקדמים הנלמדים בקורס.