קורסים
- מבוא להנדסת תעשייה (40137) תקציר הקורס:
- תורת המשחקים (40215) תקציר הקורס:
- היבטים יישומיים של חקר ביצועים (40269) תקציר הקורס:
- הציון הסופי בקורס הוא 60 לפחות [בשקלול של כל מרכיבי הקורס, לרבות תרגילים, פרויקטים ומטלות נוספות].
- נוכחות לפי תנאי חובת נוכחות. בהתייחס לסעיף נוכחות של סילבוס זה.
תקציר:
היכרות עם עולמות התוכן של הנדסת תעשייה: מערכות תפעוליות, מערכות מידע ואנליטיקה עסקית.תקציר:
הקורס דן ביישומים של תורת המשחקים בהנדסת תעשייהתקציר:
תכנית לימודים הנדסת תעשייה וניהול
מספר קורס 40269
שם קורס היבטים יישומיים של חקר ביצועים
ליונה – אפקה המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב
שנת לימוד | תשפ"ו |
היקף הקורס | 3.00 שעות סימסטריאליות, [הרצאה - 3.00 + - ] |
סה"כ נ"ז | 3.00 |
תנאי קדם | קדם: 40112 מבוא לחקר ביצועים מקביל: 40123 שיטות אופטימיזציה |
לתשומת ליבך תנאי הקדם הינם לכלל תכניות הלימוד, עליך להתעדכן בתנאי הקדם הנדרשים לך בהתאם לתכנית הלימודים האישית שלך. | |
נוכחות | ללא חובת נוכחות |
מטרות | להקנות לסטודנטים כלים מתקדמים למידול ופתרון בעיות בחקר ביצועים, וליישם כלים אלה על אתגרים מעשיים בהנדסת תעשייה |
תקציר | הקורס מיועד לסטודנטים שמעוניינים לרכוש כלים מעשיים להתמודדות עם אתגרים של קבלת החלטות בחיים האמיתיים. נציג היבטים מתקדמים של כלי מידול ופתרון מתחום חקר ביצועים, שמאפשרים לפתור בעיות דטרמיניסטיות, סטוכסטיות וסדרתיות, תוך שילוב יכולות של למידת מכונה במידת הצורך. משתתפי הקורס יעבדו בקבוצות על משימות מעשיות בהקשר של בעיות ברמת מורכבות של "החיים האמיתיים" במגוון תחומים, ימדלו אותן, יפתחו שיטות פתרון עבורן, ויישמו שיטות אלו בקוד לטובת מציאה בפועל של פתרונות. הדגש יינתן על יצירתיות במידול, מיומנויות של פתרון בעיות, ויישום יעיל בקוד. |
תוצרי למידה אקדמיים
תוצרי למידה הקשורים לתוכן ההוראה בקורס | התמודדות מעשית עם בעיות בחקר ביצועים |
תוצרי למידה – מיומנויות
פתרון בעיות: הגדרת הבעיה, זיהוי אסטרטגיות. היכולת לזהות מגוון גישות לפתרון הניתנות ליישום בהקשר מסוים |
תכנות: כתיבת תוכנה עובדת, איכותית, הוספה לתוכנית קיימת, קריאת תוכנה והבנתה. היכולת לאפיין מערכת תוכנה ולממש אותה ולבחור את השפה המתאימה לפתרון הבעיה |
למידה אינטגרטיבית: קישור לניסיון מעשי. היכולת ליצור קשרים בין ניסיון מעשי לרעיונות והיכולת להעביר את הלמידה למצבים חדשים |
דגשים ונלווים |
|
נושאי הקורס לפי שבועות
הבהרה! סדר הנושאים והיקפם יכול להשתנות בהתאם לשיקול דעת המרצה
מפגש 1 | תכנות ליניארי בשלמים: מודלים בסיסיים, סעף וחסום |
מפגש 2 | תכנות ליניארי בשלמים: מימוש נאיבי |
מפגש 3 | תכנות ליניארי בשלמים: שיבוץ, ניתוב, מיקום |
מפגש 4 | תכנות ליניארי בשלמים: אילוצים עצלים וחתכים |
מפגש 5 | היוריסטיקות ומטה-היוריסטיקות |
מפגש 6 | היוריסטיקות מתמטיות |
מפגש 7 | מימוש היוריסטיקות |
מפגש 8 | תכנות דינמי |
מפגש 9 | תכנות דינמי - המשך |
מפגש 10 | תהליכי החלטה מרקוביים |
מפגש 11 | למידה באמצעות חיזוקים |
מפגש 12 | RL - מימוש |
מפגש 13 | סיכום וחזרה |
נושאי המעבדה / תרגול לפי שבועות
הבהרה! סדר הנושאים והיקפם יכול להשתנות בהתאם לשיקול דעת המרצה
מפגש 1 |
|
מפגש 2 |
|
מפגש 3 |
|
מפגש 4 |
|
מפגש 5 |
|
מפגש 6 |
|
מפגש 7 |
|
מפגש 8 |
|
מפגש 9 |
|
מפגש 10 |
|
מפגש 11 |
|
מפגש 12 |
|
מפגש 13 |
|
רכז הקורס | ד"ראיזנהנדלר אוהד |
שפה בה נלמד הקורס | עברית |
פירוט נושא ללימוד עצמי הנכלל בבחינה הסופית |
|
*רלוונטי לקורסים בהם הוגדר פרק מסוים מחומר הלימוד - ללימוד עצמי אשר ייכלל בבחינה הסופית. | |
רשימת מקורות | Michalewicz, Z., & Fogel, D. B. (2004).
How to Solve It: Modern Heuristics (2nd ed.). Springer-Verlag. Puterman, Martin L. (2005). Markov Decision Processes: Discrete Stochastic Dynamic Programming. 1st edition. Wiley-Interscience. Wolsey, L. A. (2020). Integer Programming
(2nd ed.). Wiley-Blackwell. |
חובות הקורס ומפתח לקביעת הציון הסופי
תאור רכיב | משקל מציון סופי |
מבחן סופי | 30 |
בוחן אמצע | 0 |
תרגילים | 0 |
פרויקט בקורס בו מתקיים מבחן סופי | 70 |
פרויקט בקורס בו לא מתקיים מבחן סופי | 0 |
ציון סופי בלבד | 0 |
הציון הסופי
הבהרות למעבר קורס
על מנת לעבור בהצלחה את הקורס [למעט מכינות, מעבדות, סמינרים וליווי פרויקטים] יש לעמוד בכל אחד מהתנאים הבאים:
בחנים ומבחנים | |
סוג בוחן אמצע |
|
משך בוחן אמצע |
|
חדר בוחן אמצע |
|
משך מבחן בדקות | 180 דקות |
חדר מבחן | כיתה רגילה (ללא מחשבים) |
עזרים למבחן | אחר |
הבהרות עזרים למבחן | 10 דפי-נוסחאות דו"צ |
דפי נוסחאות | דף נוסחאות כתיבה עצמית |
מספר עמודים | 20 |