במסגרת הסמינר יבחר כל סטודנט נושא בתפעול וייצור מתוך מבחר אפשרויות נרחב בתחום. בכל מפגש יציג אחד הסטודנטים (או יותר) את הנושא שבחר תוך שימוש בסקירת ספרות אקדמית, בהתאם להנחיות שיינתנו בתחילת הסמסטר, בחלק השני ינהל הסטודנט דיון בשאלות פתוחות הקשורות לנושא הנחקר. במהלך הקורס נדרשים הסטודנטים לנהל יומן מחקר, הכולל התייחסות הרצאה- תוכן, הבנה, תהליך ודיון סיכום מסודר של הסמינרים האחרים, סקירת הקשר לסמינר שלו ומתן הערכה, על בסיס מחוון מסודר. בסוף הסמסטר יגיש כל סטודנט את יומן ההרצאות, תוך הוספת פרקי מבוא וסיכום. פרק המבוא יתייחס לכלל הסמינר ויציג את מגוון ההרצאות שהועברו. פרק הסיכום יכלול בנקודות את סקירת נושאי ההרצאות.
פסיכולוגיה ניסויית ותעשייתית מהווה נדבך משמעותי בניהול ותפעול של ארגונים. בקורס יסקרו תיאוריות מרכזיות בפסיכולוגיה הרלבנטיות לעבודתו של מהנדס תעשייה וניהול ויושם דגש על האופן בו מהנדס תעו"נ יכול לעשות שימוש בתיאוריות אלה במהלך עבודתו. בנוסף ילמדו הסטודנטים להשתמש בסטטיסטיקה באופן יישומי בכדי לאסוף, לנתח ולהסיק מסקנות מנתונים מתחום מדעי החברה.
הקורס עוסק באופן בו יש להתאים ולתכנן סביבות עבודה שונות ומוצרים למאפיינים הפיזיולוגיים והקוגניטיביים של המשתמשים. הקורס מתמקד בהכרות עם גורמי הסיכון השונים: הגדרתם, מאפייניהם, שיטות למדידתם ולצמצום היקף החשיפה. הסטודנטים ילמדו כיצד ניתן לעשות שימוש בידע זה לצורך תכנון סביבות עבודה ארגונומיות.
הקורס עוסק בהתאמה בין המאפיינים הפיזיולוגיים והקוגניטיביים של עובדים ולקוחות במקצועות השירות והתשתית לבין המכשור, סביבות העבודה והתהליכים הנמצאים בסביבתם. בקורס יוצג האופן בו התאמה זו משמשת לצורך תכנון מיטבי של מערכות אדם-מכונה רלבנטיות ולצורך הגברת תפוקה וצמצום גורמי סיכון. במהלך הקורס יובאו דוגמאות וניתוחי מקרה מעולמות תוכן אלה