דילוג לתוכן ראשי

קורסים

  • ניהול המוצר (40218)
  • תקציר הקורס:

    תקציר:

    התפקיד של מנהל מוצר נחשב לאחד המבוקשים והיוקרתיים ביותר בארץ ובעולם. במחקר שפורסם על ידי לינקדאין, דורגו תפקידי Product Manager ו-Product Owner בין 15 המקצועות המבוקשים ביותר, עם עלייה של כ־30% בביקוש בשנה האחרונה. מה סוד הקסם של המקצוע? מה בדיוק עושה מנהל מוצר, ואיך הופכים לכזה?

     

    סטודנטים להנדסת תעשייה וניהול רוכשים בהכשרתם בסיס חשוב של מיומנויות: חשיבה אנליטית, ניהול תהליכים, תקשורת, יסודות בשיווק ותכנות וראייה מערכתית. אך כדי להצליח בתפקיד מנהל מוצר נדרשים כלים מתקדמים נוספים.

     

    בקורס אקדמי מקיף זה נלמד את סודות המקצוע ונענה על שאלות מרכזיות:

    למה תפקיד מנהל המוצר כה משמעותי בארגון.

    איך בונים מוצר – מאסטרטגיה, מחקר שוק ומשתמשים, ועד אפיון, עיצוב, תעדוף ופיתוח.

    מה ההבדל בין מוצר B2B ל־B2C, בין תוכנה לחומרה, ואיך זה משפיע על ניהול המוצר.

    מהם KPI, MVP, פרסונות, מסע לקוח, Wireframes ו־Prototype – וכיצד עושים בהם שימוש נכון.

    איך יודעים אם מוצר מצליח, מדוע מוצרים נכשלים, ואיך מתמודדים עם אתגרי product-market fit וצמיחה.

    לאורך הקורס נשלב כלי GenAI, נדגים כיצד לבחור כלי מתאים, להשתמש בו נכון במשימות שונות, ולבקר בצורה ביקורתית את תוצריו.

    הסטודנטים יעבדו באופן מתודולוגי על כל שלבי מחזור חיי המוצר – ייזום, מחקר, אפיון, עיצוב, השקה ומדידה – ובסיום יגישו תיק מוצר מלא שיכול לשמש כפורטפוליו אישי בראיונות עבודה.
  • ניהול המוצר (63502)
  • תקציר הקורס:

    תקציר:

    התפקיד של מנהל מוצר בתעשיה הוא אחד הנחשבים והנחשקים ביותר, בארץ ובעולם.

    במחקר שפורסם על ידי לינקדאין, הרשת החברתית המקצועית הגדולה בעולם, דורגו מקצועות ה product manager and product owner במקומות גבוהים ברשימת 15 המקצועות המבוקשים ביותר, והוצגו נתונים המעידים על עליה בביקוש לתפקיד של 30% בשנה האחרונה.

    מה היא ההילה האופפת את המקצוע, מה בדיוק עושה מנהל מוצר, ואיך הופכים לכזה?

    סטודנטים להנדסת תעשיה וניהול רוכשים בהכשרתם כלים ומיומנויות המהווים בסיס הכרחי לתפקידו של מנהל המוצר, כגון חשיבה אנליטית ושיטתית, ניהול תהליכים, קומוניקציה, ארגון ושיטות, יסודות בשיווק, יסודות בתכנות ובניתוח מערכות, וראיה מערכתית. כלים אלו מהווים בסיס איתן להצלחה בתפקיד הזה, אולם אינם מספיקים.

    בקורס ילמדו הסטודנטים באופן מקיף ומתודולוגי מה הם השלבים באפיון ובניית מוצר: ייזום, בניית אסטרטגיה מוצרית, הגדרת השוק, ולידציה באמצעות פרסונות, מחקר שוק ומחקר משתמשים, איפיון, כתיבת סיפורי שימוש, אפיון ממשקים, תיעדוף, בניית רודמאפ, שיטות ניהול פיתוח, ולידציה לפני השקה, אסטרטגיית השקה, מדידה, שיפור, ניהול חיים בשוק, עד סיום חיי המוצר.

    בנוסף להרצאות הפרונטליות, יתבקשו הסטודנטים להשתמש במיומנויות והכלים הנלמדים לתירגול מעשי. העבודה בקבוצות תאפשר סיעור מוחות והפריה הדדית, תוך התמודדות עם מצבים הדומים ל״עולם האמיתי״ בו נדרשים מנהלי מוצר לחקור ולשכנע, לבחור ולהכריע, להגדיר ולעצב, לראיין לקוחות פוטנציאלים וקיימים, לאסוף נתונים ולנתח אותם לצורך קבלת החלטות.

    התרגילים ייבנו בשלבים זה על זה, כאשר כל נושא שילמד יוסיף נדבך מעשי לתיק אפיון מוצר שייבחר וייבנה על ידי הסטודנט.

    הרצאות האורח שנבחרו בקפידה יפגישו את הסטודנטים עם מומחים מהתעשיה שיעמיקו בנושאים דיסיפלינריים.