דילוג לתוכן ראשי

קורסים

  • סמינר במערכות מידע ותעשייה חכמה (40001)
  • תקציר הקורס:

    תקציר:

    במסגרת הסמינר יבחר כל סטודנט נושא בתחום מערכות מידע ותעשיה חכמה מתוך מבחר אפשרויות נרחב בתחום. בכל מפגש יציג אחד הסטודנטים (או יותר) את הנושא שבחר תוך שימוש בסקירת ספרות אקדמית, בהתאם להנחיות שיינתנו בתחילת הסמסטר. ניתוח החומר והבסיס של העבודה יעשה על ידי שילוב AI והסטודנט יידרש להציג את ה- prompt המתאים. בחלק השני ינהל הסטודנט דיון בשאלות פתוחות הקשורות לנושא הנחקר, תוך עמידה בכללי ניהול הדיון וניהולו. במהלך הקורס נדרשים הסטודנטים לנהל יומן מחקר, הכולל התייחסות הרצאה- תוכן, הבנה, תהליך ודיון סיכום מסודר של הסמינרים האחרים, סקירת הקשר לסמינר שלו ומתן הערכה, על בסיס מחוון מסודר. בסוף הסמסטר יגיש כל סטודנט את יומן ההרצאות, תוך הוספת פרקי מבוא וסיכום. פרק המבוא יתייחס לכלל הסמינר ויציג את מגוון ההרצאות שהועברו. פרק הסיכום יכלול בנקודות את סקירת נושאי ההרצאות.
  • מבוא לעיבוד נתונים (40009)
  • תקציר הקורס:

    תקציר:

    בקורס יוצגו עקרונות ויסודות תוכנת הEXCEL , הכרה עם התוכנה, פונקציות בסיסיות ומתקדמות, כלי עזר לניתוח נתונים. הקורס יכלול הסבר ותרגול משותף בכתה עד לשליטה של הסטודנטים בפונקציות וביכולות השונות.
  • ארגונים בעידן הדיגיטלי (40010)
  • תקציר הקורס:

    תקציר:

    vקורס מורכב מהרצאות בהן יוצגו היבטים תיאורטיים ויישומיים באמצעות ניתוח אירועים, מאמרים, סרטים ותרגול.
  • ניהול פרויקטים (40108)
  • תקציר הקורס:

    תקציר:

    ניהול פרויקטים כיום הוא משימה מורכבת, הדורשת כלים ממוסדים ומתוחכמים, הכוללים היבטים של תכנון תכולות, איכות, לוחות זמנים, הקצאת משאבים, ועלויות. בעזרת כלים כמו MS-Project לניהול מתקדם של לוחות זמנים ו-Monday לניהול צוותים ומשימות בצורה שיתופית, הסטודנטים יכירו דרכים יעילות יותר לניהול פרויקטים.

     

    תחום ניהול הפרויקטים מתפתח בקצב מהיר עם דרישות שוק גבוהות לתכנון ובקרה מיטביים. ארגונים רבים מאמצים כלים ושיטות ממוחשבות, כולל AI, המאפשרים ניהול מדויק וייעול המשאבים. התקינה הבינלאומית בתחום, כגון PMBOK, מספקת מסגרת מובנית לניהול פרויקטים, ועוזרת לתמוך במנהלים באמצעות כלים להחלטות מושכלות ויעילות גבוהה יותר. התוכנית מכוונת להקנות כלים ולימוד השימוש בהם בהקשרי הניהול, תוך דגש על שילוב טכנולוגיות מודרניות לייעול התהליכים והפקת תובנות בזמן אמת.

     

    במסגרת הקורס, הסטודנטים יידרשו לכתוב מסמך ייזום לפרויקט, שיוגש באופן אישי, תוך שימוש ביכולות AI להגדרות, תכנון, חיזוי ובקרה. בחלקו השני של הקורס, יחולקו צוותי פרויקט לביצוע אפיון פרויקט, על בסיס מסמכי ייזום שיקבלו. הצוותים יידרשו לכתוב מסמך אפיון, להציג אותו בכיתה ולתת הערכת עמיתים להצגה של קבוצות אחרות, על בסיס קריטריונים מוגדרים.

     

    הקורס מתמקד בהכרת מושגים בסיסיים מעולם ניהול הפרויקטים, תוך לימוד שיטות לניהול, מעקב ובקרה של פרויקטים. בנוסף, הוא מדגים גישות וטכניקות מתקדמות, כולל שילוב AI, המסייעות למנהלי פרויקטים להצליח וליישם תהליכים מתקדמים.
  • ניתוח ותכנון מערכות מידע (40138)
  • תקציר הקורס:

    תקציר:

    ניתוח, עיצוב ופיתוח מערכות מידע הינו חלק אינטגרלי מעולם הנדסת תעשיה וניהול. הקורס מספק את היסודות הנדרשים להבנה ויישום תהליכי ניתוח, עיצוב ופיתוח מערכות מידע (Information Systems). בחלקו הראשון של הקורס (מפגשים 1-2) נעסוק במודלים על פי הם מנתחים, מעצבים ומפתחים מערכות מידע. מעבר לסקירת המודלים, השאלה העיקרית בה נעסוק הינה בחירת המודל המתאים בהתאם לשיקולי זמן ועלות של פרויקט פיתוח מערכת המידע. בחלקו השני של הקורס (מפגשים 3-9) נעסוק בכלים היסודיים המשמשים לתיאור פונקציונאלי של מערכת המידע על ידי תרשימי DFD (Data Flow Diagram), טרנסאקציות, תרגום של תרשים ERD (Entities Relationship Diagram) לתרשים UML (Unified Modeling Language) ודיאגרמת מצבים (State Machine Diagram). חלק זה ילווה בעקרונות מעולם פיתוח תוכנה מונחה עצמים על מנת לאפשר גמישות ויעילות של מערכת המידע לפיתוחים עתידיים לאחר הקמתה. בחלקו השלישי של הקורס (מפגשים 10-11) נדון בארכיטקטורת שרת-לקוח ובשיקולים השונים לבחירת מערכת מידע ריכוזית מול מערכת מידע ביזורית. בחלקו הרביעי של הקורס (מפגשים 12-13), נפתח חלקים עיקריים ממערכת המידע על בסיס עקרונות מעולם פיתוח התוכנה מונחה עצמים. בנוסף, נדון על נושאים עדכניים נוספים בעולם מערכות המידע: A / B Testing, User Interface, User Experience.
  • מערכות ניהול קשרי ל (40222)
  • תקציר הקורס:

    תקציר:

    בקורס נכיר את תפיסת ניהול הקשר עם הלקוחות - עבר והווה .

     נכיר את הטכנולוגיות המאפשרות מימוש תפיסת CRM– במאמץ הארגוני למכור ולנצח בתחרות העזה על לקוחות העתיד.

    דגש מיוחד יושם על הקשר עם הלקוחות במעגל של לקוח פוטנציאלי , מתן שירות ללקוחות ועד ללקוח ממליץ

    מערכות לניהול קשרי לקוחות יילמדו לעומק לגבי רכיביהן, מקומן בארגון, תפקידן התפעולי והאסטרטגי, תמיכתן בהתפתחות הארגון ושיפור כושרו התחרותי.
  • ניהול פרויקטים ומערכת (66007)
  • תקציר הקורס:

    תקציר:

    בעידן הטכנולוגי הנוכחי תהליכי ניהול מערכות ופרויקטים מקצועי מהווים את מנוף הצמיחה המרכזי של ארגונים שונים. מהנדסים ומנהלים אחרים בארגו נדרשים ליזום ולקדם רעיונות חדשים, תוך מתן דגש לניתוח הצורך של הלקוחות השונים – פנימיים וחיצוניים. מנהלי פרויקטים ואנשי מקצוע אחרים נדרשים לפתח מיומנויות ניהול רכות, יזמות וזאת בנוסף לשליטה בכלי בקרה ומעקב על הפרויקטים השונים.

    במסגרת הקורס נציג נושאים מתקדמים בניהול יזמות ופרויקטים ובינהם: חדשנות פנים ארגונית, מנהיגות, ניהול שינויים, איכות, ניהול בעלי עניין, תקשורת בפרויקט, מיקור חוץ, ניהול חוזה הפרויקט, מודלי פיתוח, פוליטיקה ארגונית, ניהול פורטפוליו ועוד. כחלק מתוכנית הלימודים נשלב שימוש במערכות AI, בהתאם לצרכים המשתנים בתהליכים השונים וליעוד המתאים.

    במסגרת הקורס יבצע כל סטודנט תרגיל ניתוח המשלב הגדרת דרישות וניתוח מתאים לצרכים שיוגדרו. הפרויקט בקורס יתבסס על נושא אותו יציעו צוות, שיאושר על ידי המרצים. כחלק מהדרישה כל סטודנט יידרש להגיש מסמך הערכת עמיתים של הפרויקטים האחרים שיוצגו.
  • תכנון וניהול חוויית לקוח בעידן הדיגיטלי (66109)
  • תקציר הקורס:

    תקציר:

    תכנית הקורס נועדה להקנות הכרות עם עולם הטרנספורמציה הדיגיטלית ועם הכלים המאפשרים אותה בארגונים, בדגש על חווית הלקוח בעידן זה.

    בכדי להתקיים בעולם המשתנה, נדרשים ארגונים למעבר של שינויים בתהליכים העסקיים בדגש על שינוי תוך הישענות על כלים דיגיטליים. הסטודנטים ילמדו להכיר בקורס כלים לניהול ושיפור חווית הלקוח תוך מבט על שימוש נכון בהם כך שיתמכו בשינוי אותו ארגונים רוצים להוביל ובדרכי המדידה לאורך זמן, בכדי להבטיח הצלחה. חווית לקוח חיובית הופכת לגורם מבדל בין עסקים, ולזו שיכולה להבטיח את שביעות הרצון של הלקוח עד כדי שיהפוך לממליץ. פעמים רבות, המעבר לעולם דיגיטלי יותר, משולב חווית לקוח מיטבית טומן יתרונות לארגונים גם בהיבטים של יעילות תפעולית .

    הגדרה של מדדים נכונים , ושילוב יכולות המדידה לאורך הפרויקטים , יובילו לשינוי אותו ארגונים רוצים להשיג.

    במסגרת הקורס, יוצגו לסטודנטים הכלים והתהליכים באמצעותם הם יוכלו לתכן יישום של חוויית לקוח ושל טרנספורמציה דיגיטלית בארגון. כחלק מתוכנית הקורס יידרשו הסטודנטים, להציג ניתוח מסע לקוח ותהליך, כעבודה אישית ועל בסיסם, בהתאם לצוותי נעבודה, לבחור תהליך קיים בארגון, להציג תכנון לשינוי בתהליך, כלים תומכים ומדדים, כאשר כל צוות יציג אותו לכיתה ובהמשך יגיש כפרויקט מסכם. הצוותים יידרשו לסכם את הפרויקטים האחרים ולתת להם הערכה, על בסיס מחוון, שתוגש כחלק מהפרויקט.